Google+  
Resultados 1 al 4 de 4

Tema: Tolino Shine hackeado: es un Onyx con Android 2.3.4

PhotoniKO está desconectado Gurú Mi eReader: Kindle Paperwhite 2 WiFi; Kindle Touch 3G; Kindle Keyboard 3G
    Autores Favoritos: J.R.R. Tolkien; Isaac Asimov
    Libros Favoritos: El Silmarillion, El hobbit & El Señor de los Anillos - J.R.R. Tolkien Buscarlo en amazon.es
    Último Leído: La sombra del águila - Arturo Pérez-Reverte Buscarlo en amazon.es
    Leyendo: La cruz de ceniza - Fran Zabaleta & Luis Astorga Buscarlo en amazon.es
    Dar gracias
    6.632
    Gracias Recibidas: 8.772

Tolino Shine hackeado: es un Onyx con Android 2.3.4

The Digital Reader:

When the Tolino Shine ereader launched a few months ago I immediately awarded it the title of most underwhelming generic ereader. Now it seems that I might have been too harsh.

I have just learned that the Tolino Shine has been hacked, and underneath the ordinary looking ereader facade lies the beating heart of an Android tablet.

The Tolino Shine has a 6″ HD E-ink screen with frontlight and touchscreen, giving it a nice step up on the Onyx E-ink Android tablet launching this Summer in Russia. The Shine also has 4GB Flash storage, a microSD card slot, and Wifi. And according to its Wikipedia entry, the Shine is running Android 2.3.4 on an 800MHz Freescale CPU with 256MB of RAM.

It retails for only 99 Euros, which is not a bad price considering it’s the next best thing to an E-ink Android tablet currently on the market.

I don’t have much information just yet, but I do have a video and a few details posted by one hacker who has been working on opening up the Shine (and apparently is responsible for this hack). According to the Naberius blog, the Shine is running Android 2.3.4, and not any later version of Android.

That is an important detail because it tells us that the Shine isn’t the generic ereader that it first appeared to be. Instead it is almost certainly a design from the Chinese ereader maker Onyx.

I am making this guess because all of the Onyx E-ink devices that I have seen ran Android 2.3, and not any later version of Android.

Onyx has been working on Android tablets and smartphones with E-ink screens (more info) since at least October 2012, but so far as I know they had not released any of them. Obviously that was wrong.

Update: I have been told by my source that this ereader was developed by Longmire, not Onyx. Given the similar specs, design, and OS version I must conclude that Longmire is one of Onyx’s partners.

Right now the hack adds access to Google Play, and you can install apps (so long as they are compatible with Android 2.3). But before you get too excited, let me also add that the hack is not yet ready for the average user. That will take a little more time.

En cuanto tenga un ratito lo traduzco.

Un saludo.
    Mis lecturas: 2015 // 2014.

2. Los siguientes 5 usuarios le agradecieron a PhotoniKO por Post util:

ElManolo (30/06/2013),ersott (29/06/2013),judas price (29/06/2013),Me! (29/06/2013),sentoben (29/06/2013)

Me! está desconectado [email protected] Mi eReader: kindle4
    Autores Favoritos: Asimov, Pratchett, Tolkien, King, Somoza, Sanderson
    Último Leído: Higiene del asesino Buscarlo en amazon.es
    Leyendo: (La rueda del tiempo 05) Cielo en llamas Buscarlo en amazon.es
    Dar gracias
    8.440
    Gracias Recibidas: 11.115

Re: Tolino Shine hackeado: es un Onyx con Android 2.3.4

pero...pero...¿y ya tiene potencia para aguantarlo?
    no se...yo me compré el kindle para leer, no creo que le metiera Android (otra cosa son los hacks que sacan para los salvapantallas, mejorar la lectura,etc, pero mi chiquitín no necesita android)
    TEDD Y TODD: UNIVERSO TRUJILLO
    Padezco de 'ansia viva'(c)PhotoniKO 2012 Minipuntos: 2
    Pon un mod en tu vida judme!
    Lema del Foro: 'Don't Worry, Beer Happy'
    Mi recuento 2012, 2013,2014//Pendientes de lectura

Para colaborar con el foro sólo tienes que marcar este link »» http://www.amazon.es/?tag=forokd-21
    como favorito en tu navegador habitual

Dar gracias
    614
    Gracias Recibidas: 853

Lo bueno de android son las aplicaciones que puedes meterle, por ejemplo Coolreader, mantano, fbreader, Dropbox para gestionar tus libros en carpetas, aardictionary, que te permitía consultar la wikipedia offline etc.

Desde luego no es para utilizarlo como una tablet.

El Paperwhite con coolreader plenamente operativo sería...

5. Los siguientes 2 usuarios le agradecieron a ersott por Post util:

ElManolo (30/06/2013),sentoben (29/06/2013)

Dar gracias
    366
    Gracias Recibidas: 324

Cita Iniciado por ersott Ver Mensaje
    Lo bueno de android son las aplicaciones que puedes meterle, por ejemplo Coolreader, mantano, fbreader, Dropbox para gestionar tus libros en carpetas, aardictionary, que te permitía consultar la wikipedia offline etc.

Desde luego no es para utilizarlo como una tablet.
    Eso pienso yo, la ventaja de Android es poder añadirle lectores, diccionarios .... tanto para soportar otros formatos como porque las versiones para Android de muchos programas son más completas que las de linux embebido (por ejemplo CoolReader 3.1). Ni de **** es sustituir una tableta, el que piense eso se llevará un chasco.

7. Los siguientes usuarios le agradecieron a ElManolo por Post util:

ersott (30/06/2013)