Google+  
Resultados 1 al 6 de 6

Tema: RS ordered to proactively check user uploads for copyrighted material

PhotoniKO está desconectado Gurú Mi eReader: Kindle Paperwhite 2 WiFi; Kindle Touch 3G; Kindle Keyboard 3G
    Autores Favoritos: J.R.R. Tolkien; Isaac Asimov
    Libros Favoritos: El Silmarillion, El hobbit & El Señor de los Anillos - J.R.R. Tolkien Buscarlo en amazon.es
    Último Leído: La sombra del águila - Arturo Pérez-Reverte Buscarlo en amazon.es
    Leyendo: La cruz de ceniza - Fran Zabaleta & Luis Astorga Buscarlo en amazon.es
    Dar gracias
    6.632
    Gracias Recibidas: 8.772

RS ordered to proactively check user uploads for copyrighted material

De la mano de Aaron Souppouris tenemos esta noticia en TheVerge.com:

RS ordered to proactively check user uploads for copyrighted material.

A higher regional court in Hamburg, Germany has reportedly ordered file-sharing service RS to proactively filter pirated content from its site. The decision echoes those of a number of lower courts, which ruled that the site had not done enough to prevent piracy taking place on its servers. The ruling comes after January's MU debacle, which saw the popular file-sharing service shut down, along with others of that ilk. However, RS's business model is dramatically different to that of MU, which offered a financial reward to uploaders of popular files.

According to initial reports (a written account of the court's ruling has yet to be released) the site will have to monitor its users files for copyright infringement before they are made available for download on the site. As it would be near-impossible to undertake such a feat manually, it's likely that RS will have to develop a software-based solution to filter content. The content industry has long wanted such a pre-vetting policy to be standard across the internet, forcing sites, rather than copyright owners, to take responsibility for pirated material. At present, video-sharing sites like YouTube merely give copyright owners tools to search for and notify the site of infringing material.

TorrentFreak is reporting that the ruling goes against that of the European Court of Justice which last month decreed that Social Networking site Netlog shouldn't be forced to proactively check content as it would violate the privacy of its users. RS lacks Netlog's social elements though, and as such may not be privy to such protection. The site may yet appeal this latest decision however, and the company has recently made changes to try to prevent piracy taking place on its servers.

Just last month the company limited the speed of unverified downloads to 30Kbps, forcing uploaders that want to share their files with non-paying users to give up their anonymity to lift the limits. The site argues that most users that are downloading or uploading pirated material prefer not to pay in order to avoid being linked to illegal activity. It remains to be seen if this action will appease the content industry, but it's undoubtably a step in the right direction for a file-sharing site actively seeking legitimacy.

Mis lecturas: 2015 // 2014.

2. Los siguientes 2 usuarios le agradecieron a PhotoniKO por Post util:

judas price (19/03/2012),Me! (19/03/2012)

Me! está desconectado [email protected] Mi eReader: kindle4
    Autores Favoritos: Asimov, Pratchett, Tolkien, King, Somoza, Sanderson
    Último Leído: Higiene del asesino Buscarlo en amazon.es
    Leyendo: (La rueda del tiempo 05) Cielo en llamas Buscarlo en amazon.es
    Dar gracias
    8.440
    Gracias Recibidas: 11.115

Re: RS ordered to proactively check user uploads for copyrighted material

ya, y eso como lo van a hacer
    ¿visionando los archivos privados de los demás?
    porque si lo hacen por nombre es fácil saltarse la revisión
    TEDD Y TODD: UNIVERSO TRUJILLO
    Padezco de 'ansia viva'(c)PhotoniKO 2012 Minipuntos: 2
    Pon un mod en tu vida judme!
    Lema del Foro: 'Don't Worry, Beer Happy'
    Mi recuento 2012, 2013,2014//Pendientes de lectura

Para colaborar con el foro sólo tienes que marcar este link »» http://www.amazon.es/?tag=forokd-21
    como favorito en tu navegador habitual

Hombre judas price está desconectado Gurú Mi eReader: Kindle Keyboard wifi - Paperwhite2 - Inves
    Autores Favoritos: Stephen King, Joe Hill, Santiago Posteguillo.
    Libros Favoritos: "El traje del muerto", "Cien años de soledad", "Las legiones malditas" Buscarlo en amazon.es
    Último Leído: "Memento Mori" de César Perez 8,5/10 Buscarlo en amazon.es
    Leyendo: "El océano al final del camino" de Neil Gaiman Buscarlo en amazon.es
    Dar gracias
    4.663
    Gracias Recibidas: 5.249

Cada vez internet se va a parecer mas a la telepantalla de "1984"...... nos controlan, lo que vemos, lo que descargarmos.... en fin, que voy a la carcel seguro....

Gracias por la info PhotoniKO.
    Para colaborar con el foro sólo tienes que marcar este link »» http://www.amazon.es/?tag=forokd-21
    como favorito en tu navegador habitual.

Mod propiedad de Me!
    JudMe!

Dar gracias
    22
    Gracias Recibidas: 16
    Jejeje, el ojo que todo lo ve.....
    Pues nada, habrá que llenar las cárceles.
    Nunca salgo de casa sin mi libro y mi camara de fotos.

PhotoniKO está desconectado Gurú Mi eReader: Kindle Paperwhite 2 WiFi; Kindle Touch 3G; Kindle Keyboard 3G
    Autores Favoritos: J.R.R. Tolkien; Isaac Asimov
    Libros Favoritos: El Silmarillion, El hobbit & El Señor de los Anillos - J.R.R. Tolkien Buscarlo en amazon.es
    Último Leído: La sombra del águila - Arturo Pérez-Reverte Buscarlo en amazon.es
    Leyendo: La cruz de ceniza - Fran Zabaleta & Luis Astorga Buscarlo en amazon.es
    Dar gracias
    6.632
    Gracias Recibidas: 8.772

Cita Iniciado por Aldumiko Ver Mensaje
    Jejeje, el ojo que todo lo ve.....
    Pues nada, habrá que llenar las cárceles.
    Pues como nos lleven a la cárcel próxima a Woodbury...
    Mis lecturas: 2015 // 2014.

Dar gracias
    4
    Gracias Recibidas: 35

Tan fácil como comprimir el archivo en ZIP con una clave de 20 dígitos y hale, que usen Crays (por decir algo) para romperlas...