Por favor considere registrandote
invitado
sp_LogInOut Ingresa sp_Registration Regístrate sp_MemberList Miembros
Regístrate | Olvidó su contraseña?
Búsqueda Avanzada
Alcance del Foro

Match

Opciones del Foro

La longitud mínima de la palabra de búsqueda es 3 caracteres - longitud máxima búsqueda de la palabra es 84 caracteres
sp_Feed RSS del Tema sp_TopicIcon
teXet TB-416FL, iluminado desde Rusia
Miembro
Members
24 julio 2013 - 13:40
Miembro desde: 3 diciembre 2011
Mensajes en Foro: 13555
sp_UserOfflineSmall Desconectado

En ** you do not have permission to see this link **:

The Russian gadget maker teXet unveiled their latest ereader earlier this week and it is a curious mix of new and old.

The TB-416FL is reportedly a new upgraded version of the TB-416, teXet’s budget model. The new model has a frontlight on the 6″ screen but is still lacking other obvious improvements like a touchscreen, Wifi, or an HD screen.

This ereader is equipped with the 6″ Pearl E-ink screen that most US ereader makers have long since stopped using on their front line models. This venerable screen has a resolution of 800×600, which as any owner of a Nook, Kobo, or Kindle Touch can tell you is more than adequate to let you read ebooks.

[Permission to view this image is denied]

The frontlight has 8 brightness levels, from off to full power. Illumination is carried out by a special plate with eight LEDs mounted around the screen. There’s no estimate on how the frontlight affects battery life but with the light off this ereader is specced to offer a battery life of more than 9000 page turns.

This is a budget ereader so it doesn’t support audio, but the TB-416FL does support common (and uncommon) ebook formats like FB2, EPub, PDF, PDB, Mobi, CHM,, and DJVU. It can also read a number of office doc and other formats like RTF, DOC, txt, and html.

In terms of software the TB-416FL lets readers change the font size, save and delete bookmarks, rotate text, and reflow PDFs. There is also a Clock, Calendar, and file manger.

[Permission to view this image is denied]

The TB-416FL has 4GB of storage, a microSD card slot,a g-sensor, and is available now with a retail of 3990 rubles (~$123 USD).

Hace unos pocos días os comentaba sobre el nuevo eReader de 8" que llegaría a Rusia, el ** you do not have permission to see this link **. Con un diseño exterior similar (y horroroso, bajo mi humilde punto de vista), se nos presenta un nuevo dispositivo con iluminación frontal, en este caso con 8 LEDs, ni más ni menos, con 8 niveles de intensidad de luz (si lo comparamos con los 24 del KP...), una pantalla NO táctil E Ink Pearl de 6" y una resolución de 800 x 600. Tampoco me gustaría dejar de comentar que el TB-416FL carece de conectividad WiFi.

Una extraña mezcolanza de características, que no me parece que terminen por crear un eReader medianamente decente. Ya veremos.

Un saludo.

Miembro
Members
24 julio 2013 - 13:50
Miembro desde: 12 mayo 2012
Mensajes en Foro: 5998
sp_UserOfflineSmall Desconectado

La verdad es que no sé que sentido tiene que saquen lectores como éste, que no mejoran lo existente ni en lo que ofrecen ni en precio. En fin, quizá sean difícil de adquirir los e-readers más populares en Rusia.

Zona Horaria del Foro: UTC 2
Mayor número de usuarios conectados simultáneamente: 16
Conectados ahora mismo:
Invitado(s) 1
Viendo esta página:
1 Invitado(s)
Los Mejores Foreros:
PhotoniKO: 13555
Me!: 10154
swappen: 5998
Chandrian: 5932
mlila: 4704